Wiedza ma moc! Serio. Potrzeba tylko wytrwałości, aby ją zdobyć. Jak już będzie na tym etapie, zobaczysz jak ogromną radość sprawi Ci obserwowanie efektów Twojej pracy.
Content is king
Hasło jest już dość oklepane i słyszysz je wszędzie. Pisałam już o tym na innym blogu: tutaj. Trzeba jednak przyznać, że treści królują w dzisiejszym internecie i każdy, kto wie o co chodzi, stara się swoją stronę wypełnić tekstem. Tylko uwaga: to nie ma być byle jaki tekst naszpikowany słowami kluczowymi. Nie wystarczy, że będzie niepowtarzalny. On musi być WARTOŚCIOWY. Jeśli będziesz zamawiać teksty na swoje www pisane przez studentów wszelkich dziedzin za 10 zł za 3000 znaków ze spacjami to… z całym szacunkiem, ale w 90% przypadków dostaniesz niskiej jakości tekst o niczym.
Pisanie o niczym
No i właśnie: szukam informacji na jakiś temat i czytam treści na kilku przypadkowych stronach. I co? No niby różne, ale takie same. Co rusz parafrazy ścigają parafrazy. Internet zalewa tandetny tekst o niczym (ale ze słowami kluczowymi!), a mnie zalewa krew (przepraszam za kolokwializm), bo tego się nie da czytać. Pff. Z tego miejsca apeluję: nie idźcie w ten pisany kicz. To nie kontent.
Pisz bloga
Ale te blogi modne, co? 😉 No modne, bo porwały już lata temu serca Internautów. Poza tym możemy znaleźć naprawdę całą masę super blogów, z wartościowymi wpisami, ciekawymi, zabawnymi, poradnikowymi… I coraz więcej wśród nich znajdziemy blogów firmowych. Teraz już prawie każda firma bloguje. Pamiętam jak mój Szef lata temu kazał mi pisać boga firmowego Spojrzałam na niego jak na idiotę (sorry Szefie ;-)) i nie rozumiałam o co mu chodzi. To było jakieś 13 lat temu. On już wtedy wiedział, że tym blogiem będzie pozycjonował. Ja dopiero uczyłam się marketingu i wiele mechanizmów marketingowych było dla mnie czarną magią. Temat jednak nadal jest jak widać aktualny.
Teraz ja namawiam do pisania bloga firmowego wszystkich swoich klientów. Dlaczego? Bo świetnie pozycjonują. Blog jest takim miejscem na Twojej stronie internetowej, gdzie możesz pisać fachowo o tym czym się zajmujesz i w naturalny sposób używać tu słów kluczowych. Dodatkowo budujesz w ten sposób pozycję eksperta, a zatem dbasz o swój PR. I tak mamy 2 w 1 🙂
Vloguj i publikuj filmy na YouTube
Czy wiesz, że YT jest najbardziej popularną platformą społecznościową w Polsce i prześcignął już nawet Facebooka? Co to znaczy dla Ciebie? Ni mniej, ni więcej, tylko tyle, że Twoja firma też musi mieć swój kanał na YT. Możesz publikować swoje nagrania, ale możesz też nauczyć się montażu filmowego. Zapewniam, ze podstawowe umiejętności w tej dziedzinie pozwolą Ci na samodzielne stworzenie profesjonalnego filmu promocyjnego z darmowych materiałów w darmowych programach. Już wkrótce na platformie MARKETING W GŁOWIE pojawi się szkolenie online na ten temat:
Co ma wspólnego vlogowanie z pozycjonowaniem?
Jeśli dobrze zatytułujesz i opiszesz swój film publikowany na YouTube, wówczas niemal natychmiast, zacznie się on pojawiać nie tylko w wynikach wyszukiwania filmów na YT, ale także w wynikach wyszukiwania Google! Zauważ jak często pojawiają Ci się w wynikach wyszukiwania także propozycje wideo? Nie dość, że się pojawiają (za darmo pozycjonując Twoją firmę), to jeszcze wyróżniają się spośród zwykłych wyników tekstowych. Przekonałam Cię? Nieco więcej na ten temat będę także opowiadać na szkoleniu Jak samodzielnie zrobić film zupełnie za darmo. Szkolenie jest obecnie w przygotowaniu i powinno być dostępne w regularnej sprzedaży już niebawem.
Chcesz być na bieżąco?
Jeśli chcesz mieć zawsze świeże informacje o nowych szkoleniach obserwuj moje profile w social mediach lub zapisz się na newslettera.
Write a Reply or Comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No Comments